lauantai 2. elokuuta 2014

Jokainen tyylillään.. liinavaatekaappi

Toiset nauttivat hienosta päivästä rannalla ja minä, noo-o.. nautin autotallissa liinavaatekaapin hionnasta. Sain isovanhemmilta heidän mökiltään tällaisen ikivanhan liinavaatekaapin kun muutin 17 kesäisenä omaan kotiin. Se on ollut monilla meidän perheestä ja ikää sillä taitaa olla lähes 100v ellei enemmän.
Edelliset about 15v olen ajatellut, että sitten kun joskus rikastun niin laitatan sen jossain.. noh, en ole rikastunut, mutta naapurilta löytyi hiomakone! Tässä se on nyt 1 päivän jälkeen - melkein hiottuna!
Molemmissa ikkunoissa oli sellaista jääkukkalakkaa, jota armas enoni on joskus saanut päähänsä laittaa niihin...taidan muistuttaa tästä häntä myöhemmin kun tavataan..
Luojan kiitos googlelle, minun ei tarvinnut vaihdattaa ikkunoita vaan asetonilla ja kankaanpalasella se piti lähteä irti. Niin *syvä huokaus* 1 purkki, 1 iso liina ja monta hikipisaraa myöhemmin, meillä on 1 ikkuna melkein puhdas! Jee!

Kysymys kuuluu kun oikein tuijottaa tuota ikkunaa, jättäisinkö sen reunoihin hieman tuota hilettä, kuten olen nyt tehnyt? Vai otanko kaiken pois?
Sisäpuolelle tulee sitten liina eli sisältöä ei näe, mutta mielipiteitä otan vastaan :)

 Ja mitäs mieltä olette väreistä, minusta sellainen vanha vihreä (haalea, pastilli) tai sitten valkoinen olisi varteenotettavia vaihtoehtoja. Mitä väriä itse käyttäisit?

Ottimet laitoin folioon, soodan ja kiehuvan veden kera. Kaikki vanhat maalit ym. lähti irti.  Itsekin oikein ihmettelen kuinka sain näin paljon aikaa. 
ja uskokaa - jos minulla olisi maalia jo valmiina niin maalaisin tätä koko yön..

Rakas vanha kaappini, kohta olet taas kuin uusi

1 kommentti:

Tiia kirjoitti...

Aivan ihana!

Noista laseista en osaa sanoa, mutta itse maalaisin tuolla vihreällä.
Minulla on edessä telkkaritason tuunaus (osan olen jo hionut, JEI!) ja olen suunnitellut maalavani sen jollain muulla värillä kuin valkoisella. Lähinnä mintunvihreä on ollut mielessä.

Nyt kun vaan tulisi vähän viileämpää, kun minulla ei urheiluhenki riitä tuolla helteessä hikoiluun :)